نحوه غذا خوردن در ...

نه تنها اینکه چه غذایی می خورید، بلکه نحوه غذا خوردن هم در فلور نرمال میکروبی بدن موثر است!
اهمیت میکروارگانیسم های موجود در بدن از مدت ها قبل شناخته شده است و تأثیر پیچیده آن بر سلامت سیستمیک ما روشن است. اکنون در مطالعه‌ای که در دسامبر سال 2019 منتشر شده است، محققان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو (TMDU) اهمیت تغذیه طبیعی از راه دهان را بر ترکیب و تعادل میکروبی دهان و روده ما نشان داده اند.
بدن ما میزبان همزیستی سلول های انسانی و میکروارگانیسم ها است. این میکروب ها به دور از مضر بودن، به عنوان یک بخش حیاتی به عملکردهایی مانند گوارش، خوابیدن، پاسخ به داروها و همچنین در پاسخ به بیماری های دیابت، اوتیسم، چاقی و سرطان، به بدن کمک می کنند.
بیمارانی که پس از سکته مغزی معلولیت پیدا می کنند اغلب دچار دیسفاژی هستند و نیاز به تغذیه از طریق لوله دارند. محققان میکروب های دهان و روده را قبل و بعد از سرگیری مصرف نرمال غذا در هشت بیمار بعد از سکته مغزی مقایسه کردند و از تفاوت میکروبیوم های دهان و روده شگفت زده شدند که البته این تغییرات در میکروب های دهان از روده قابل توجه تر بود. این تحقیقات نشان داد که با توجه به مشکلات مرتبط با تغذیه از طریق لوله، یک انگیزه مهم دیگر برای بازگشت زود هنگام به تغذیه طبیعی وجود دارد و آن هم فلور نرمال دهان و روده است.

دیدگاه کاربران